« Vorige

Een afvinklijstje of persoonlijke ondersteuning?

Als nabestaandenbegeleider kan je een brug slaan tussen de digitale wereld en de mens in rouw.

 

Nabestaanden maken na een overlijden vaak een moeilijke periode door. Ze rouwen, maar moeten eerst veel zakelijke rompslomp afhandelen. Pas als de zakelijke kant van een overlijden goed geregeld is, krijgen nabestaanden ruimte om te rouwen.

Ook vóór een overlijden, op ‘sleutelmomenten’ in het leven, zoals samenwonen, echtscheiding en ziekte is het goed om stil te staan bij de mogelijke consequenties die deze nieuwe situatie kan hebben na een overlijden.

 

In deze snelle digitale wereld, is aandacht voor het verlies juist zo nodig is. Daarom bezoek ik u aan huis.

 

Ik kan u informatie en advies geven over o.a. het wel/niet accepteren van een nalatenschap, over bankzaken en het opzeggen/omzetten van verzekeringen, abonnementen en belastingzaken, maar ook over het opstellen van een levenstestament. De ondersteuning is gebaseerd op de persoonlijke situatie van u als nabestaande/cliënt.

 

Daarnaast bied ik emotionele ondersteuning.

Verlies, lijden en rouwen zijn onlosmakelijk verbonden met het leven. Het is belangrijk dat iedereen de ruimte krijgt om te rouwen.

 

Kort samengevat:

Met persoonlijke aandacht kan ik als nabestaandenbegeleider u vóóraf, rondom en na een overlijden terzijde staan.

Geschreven op: 12-11-2020